Subimos en coche pola estrada OU-122 que sae de Sobradelo en dirección ao pobo de Casaio, percorridos uns 17 Km. collemos o desvío á esquerda para Trevinca (sinalizado con indicador) e ao chegar ao Km. 26 estaremos en Fonte dá Cova. O punto de saída para as tres rutas será o lugar coñecido como A Cabrita, para acceder a el tomaremos unha pista que salgue enfronte do complexo hostaleiro de Fonte dá Cova pola que poden transitar os turismos e que en aprox. 4 Km. chegamos a unha pequena chaira na que debemos deixar aparcado o coche.

Desde este punto podemos ver a explotación de lousa; algunhas marcas pintadas (brancas e amarelas) guiarannos polos vertedoiros de devandita explotación, ata alcanzar en constante subida unha pista que nos porá en pouco máis de 30 minutos no propio Alto dá Cabrita; desde aquí podemos observar enfronte a nós o macizo cos seus picos, e os profundos vales do Teixadal e Foio do Castaño abaixo.

Xa na devandita pista seguiremos as marcas brancas e vermellas do GR de todo o macizo (devanditas marcas seguirémolas ata o Val do Tera); proseguimos a pista ata un pequeno alto chamado Alto das Camperas no que a abandonamos tomando o carreiro que sae á nosa dereita, e que se vai penetrando xa no macizo e desde a ladeira da montaña vemos debaixo unha pequena lagoa estacionaria, a Lagoa do Teixadal ou dá Serpe (non confundila polo seu nome coa que se atopa na zona da Veiga).
Pasamos polo Portillo de Portas (ata aquí empregariamos case unha hora), paso obrigado tendo á nosa dereita Pena Surbia (2095 m) e á nosa esquerda a chamada Cota 2002 (en realidade ten unha altura de 2032 m).
Unha vez pasado o repecho do Portillo, temos enfronte o Picón, e debaixo os Lagos da Baña, proseguimos para descender ata o Val do Tera, lugar no cal os diferentes camiños bifúrcanse (empregariamos ata este cruzamento 1h 10 m). Neste punto un indicador sinálanos a dirección de Trevinca (cara á nosa dereita) e outro a dirección do Picón (cara á esquerda); de fronte o Tera e os seus espectaculares meandros. Neste cruzamento, a partir do indicador, as marcas que debemos seguir son brancas e amarelas. Remontamos o Tera a media ladeira ata atoparnos cun poste metálico de cores que sinaliza o nacemento do río Tera. A partir de aquí e sempre en subida, o camiño serpentea pola ladeira da nosa esquerda, para, subir xa ata os 2000 m, punto que separa as dúas vertentes; aquí de fronte, como unha pequena loma, asómase xa o noso destino, co Pena Negra (2121 m) á nosa dereita. Subimos o repecho final, para alcanzar o cume de Pena Trevinca (2127 m) coa súa cruz de cemento caída, habendo empregado máis ou menos 1h 40 m desde o Tera.

A volta podémola facer polo mesmo camiño de ida ou ben realizando a travesía por todos os picos (Trevinca, Pena Negra, Pena Surbia) baixando cara ao Portillo. Este percorrido de volta require maior esforzo pero merece a pena, haberá que sumarlle aproximadamente hora e media máis ao tempo empregado na ida.

DATOS TÉCNICOS

· TRAXECTO TOTAL: 17Km 600 m

· TEMPO TOTAL: 4h 30 minutos (se se volve polos picos, sumarlle 1 h 15?)